Voeding en de huid

Geplaatst op: 15-05-2022


Dat gezond eten belangrijk voor je is weet je hoogstwaarschijnlijk wel. Ook voor je huid is het belangrijk om gezond en bewust te eten. Om deze reden geven we, in deze blog, een aantal voedingstips die specifiek goed zijn voor je huid!  


Paprika & spruitjes

Deze voedingsmiddelen zijn échte anti-aging toppers. De paprika, zwarte bes & spruitjes bevatten namelijk de meeste vitamine C.Vitamine C is noodzakelijk bij de collageen aanmaak en collageen zorgt ervoor dat je huid haar stevigheid behoudt. 


Tomaten

Tomaten bevatten lycopeen. Lycopeen is een stof die tomaten onder andere rood maakt. Ook zorgt lycopeen ervoor, met zijn antioxidanten werking, dat de huid extra beschermt is tegen vrije radicalen. Vrije radicalen kunnen op termijn zorgen voor vroegtijdige veroudering. Denk naast tomaten ook aan tomatenpuree. 

Ik ken mensen die elke dag een blikje tomatenpuree weg lepelen voor de geweldige werking van Lycopeen voor hun huid. Mocht je gek zijn op tomatenpuree het proberen waard! Ikzelf eet het bij voorkeur bij een pasta :-). 


Havermout

Havermout. Een favorietje bij velen! Bevat silicum, een belangrijke bouwsteen voor je huid om haar stevig en elastisch te houden. Daarnaast zijn de vezels in havermout súper goed voor je darmen. En gezonde darmen hebben is vrijwel onmisbaar voor een gezonde huid. 


Vette vis

Vette vis bevat veel omega 3, dit werkt ontstekingsremmend in de huid. Onmisbaar voor een mooie egale huid dus. Het heeft de voorkeur om elke week 2-3x (vette) vis te eten. Aangezien dit niet voor iedereen haalbaar is en omdat we tegenwoordig vaker voedingsmiddelen eten met veel omega 6 er in (ontstekingsbevorderend) adviseren wij bij Skin Plus ook altijd de visolie van ScKIN. 

Ben je vegetarisch of veganistisch? Dan kun je denken aan arganolie en walnoten. 


Blauwe bessen 

Blauwe bessen bevatten veel antioxidanten. Antioxidanten helpen de schade in je huid te voorkomen en herstellen. 

Deze 5 tips zijn natuurlijk maar een topje van de ijsberg. Over het algemeen geldt dat gezonde groente en fruit, regelmatig wat onverzadigde vetzuren, volkoren graanproducten, weinig suiker en genoeg water drinken erg gezond zijn voor je lichaam en dus ook voor je huid! Wil jij je huid nog wat extra ondersteunen naast voeding? Wij werken met supplementen die specifiek ontwikkeld zijn voor de huid én gezondheid. 


Wil je hier advies over welk supplement bij jouw huid en wensen past? Stuur ons dan gerust een berichtje! We helpen je graag 😊 

0